Boksen

De lessen zijn gericht op techniek, coördinatie en conditie. Maximaal 16 deelnemers per les zorgt voor de ideale samenstelling om beter te leren boksen. De voordelen van boksen zijn dat je zelfvertrouwen groeit en algehele fitheid verbetert.

Bokshandschoenen zijn te leen, echter wij raden aan deze aan te schaffen. Er kan op blote voeten getraind worden.

 
De Bokslessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Braziliaans Jiu Jitsu

Een van de snelst groeiende verdedigingssporten ter wereld. Een vorm van grondgevecht waarbij het passeren van je tegenstander door middel van techniek, inzicht en tactiek van belang zijn. Klemmen en verwurgingen op een zeer gecontroleerde wijze worden aangeleerd en uitgevoerd. Deze sport wordt beoefend in een BJJ-Gi.

BJJ-Gi (pak) is te leen voor de proeflessen. De lessen duren 90 minuten.

De Brazilian Jiu Jitsu lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Braziliaans Jiu Jitsu - Teens

Van oorsprong is Braziliaans Jiu Jitsu (BJJ) een vechtsport en daarmee gericht op zelfverdediging en dat is het nog steeds, maar BJJ is meer dan dat. BJJ is daarnaast een uiterst effectieve manier om je lichaam op een goede manier in beweging te houden en houdt je fit. Niet voor niets doen bijvoorbeeld veel pro-surfers aan BJJ als aanvullende training om hun surfen te verbeteren. 

Bij BJJ-trainingen, waarin grondtechnieken en bewegingen worden aangeleerd en ook wordt ‘gespard’, draait het net als bij Judo niet alleen om technieken maar ook om respect voor jezelf en elkaar. BJJ stimuleert het zelfvertrouwen en leert je veel over jezelf en anderen. Het helpt je iedere dag een betere en fittere versie van jezelf te worden en uitermate geschikt voor alle leeftijden.

BJJ-Gi (pak) is te leen voor de proeflessen. De lessen duren 60 minuten.

De Brazilian Jiu Jitsu lessen worden gegeven door:

  • Sanne
  • Niels

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Grappling

Bij deze vorm van “worstelen” is het van belang dat je zowel staand als op de grond jezelf door middel van snelheid, behendigheid, inzicht en techniek leert verdedigen en aanvallen. Deze sport wordt beoefend in een T-shirt en shorts.

De lessen duren 90 minuten.

De Grappling lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Functional Training

Functional Training is een manier van sporten die o.a. gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een (relatief) hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd.

Het Functional Training programma is samengesteld om fitter te worden, zonder de nadruk te leggen op één bepaalde oefening. Het programma is ontworpen om je lichaam voor te bereiden voor elke sport, beweging of andere lichamelijke activiteit. Het programma van Five21 is dusdanig opgesteld dat dit maar liefst acht verschillende categorieën van fysieke fitheid beïnvloedt: uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit, snelheid, behendigheid, hart en longen uithoudingsvermogen, coördinatie en balans.

De lessen zijn geschikt voor zowel beginnende als gevorderde (kracht)sporters. Het is echter altijd van belang dat dit onder begeleiding wordt gedaan van een goede coach, die techniek hoog in het vaandel heeft staan. Een coach kan de sport maken of schaden en daarom is kwaliteit extreem belangrijk.

De 'Functional Training' lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Basics Functional Training

Leden die nog geen kennis hebben met ons of met een vergelijkbare sport starten met de Basics lessen. In de Basics leer je meer in contact te komen met je eigen lichaam, hoe omgaan met losse gewichten zowel als de halterstang, en verschillende andere bodyweight en turnoefeningen. De Basics lessen zijn in eerste instantie om je te leren ‘bewegen’ op een veilige manier, om kennis te maken met de coaches, de gym en de unieke sfeer dat maakt Five21 erg uitnodigend. 

Basics lessen worden gegeven in Functional Training, in Weightlifting (gewichtheffen) en in Brazilian Jiu Jitsu (BJJ). 

Wij willen je graag helpen om het beste uit jezelf te halen. Onafhankelijk van jouw leeftijd, achtergrond, beperkingen en doelstellingen. 

Lijkt het je leuk om een proefles te doen? Laat het ons weten, je zult blij verrast zijn!

De 'Functional Training' lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Basics Weightlifting

Weightlifting wint steeds meer populariteit binnen de fitnessbranche

Gewichtheffen is een sport die al decennia lang bestaat en een groot onderdeel is van onze Functional Trainingen. 

Het verplaatsen van gewicht met een juiste techniek vanuit een correcte houding waar timing, snelheid en explosiviteit een grote rol spelen. 

In deze lessen worden de Clean & Jerk en de Snatch uitgelegd en doorgenomen. 

De groep bestaat uit niet meer dan 4 deelnemers, zodat er veel aandacht besteed kan worden de aan " individuele"  techniek.

De 'Functional Training' lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Olympisch Gewichtheffen

Een sport die meer bekendheid heeft gekregen dankzij CrossFit. Denk hierbij aan de Snatch en de Clean & Jerk. Twee zeer technische bewegingen met een stang en schijven. Er zijn drie lessen per week gewijd aan Olympisch Gewichtheffen, met als uitgangspunt verbetering in techniek te behalen.

Olympisch Gewichtheffen wordt gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Power Yoga

Power Yoga is een combinatie van yoga en acrobatiek. Power Yoga is niet alleen erg rustgevend, het is ook een ideale manier om je balans te verbeteren en om eventuele stress kwijt te raken. Het wordt vaak beoefend door recreatieve individuen, in kleine groepen. Momenteel geven we geen Acro-Yoga, waar er altijd is iemand die de Base is, iemand die de Flyer is, en vaak iemand die is de Spotter. Alle 3 deelnemers hebben een bepaalde taak om zo veilig mogelijk een opdracht met elkaar uit te oefenen, bijvoorbeeld de Front Bird. 

Power Yoga wordt elke maandag van 8 - 9 uur en zondag van 11 - 12 uur gegeven bij Five21 door onze eigen coach Alejandra Zabala. 

Lijkt het je leuk om een proefles te doen? Laat het ons weten, de groep zullen je van harte welkommen!

Olympisch Gewichtheffen wordt gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Personal Training

Wat is nu precies de toegevoegde waarde van een Personal Trainer? Voor wie kunnen persoonlijke trainingssessies geschikt zijn?

Vaak worden Personal Trainers ingehuurd om sneller vordering te maken op gebied van fysiek- of voedings- vlak. Voor dezelfde redenen worden trainers of (life)coaches ingehuurd op persoonlijk of carrière vlak. Men wil sneller doelen bereiken dan ze (soms) zelf zouden kunnen.

Ook voor wie is Personal Training geschikt?

  • iemand met specifieke blessures,
  • iemand met bewegingsbeperking, 
  • iemand die specifiek wil leren boksen,
  • iemand die weightlifting of bepaalde aspecten van CrossFit beter wil leren,
  • iemand die hulp nodig heeft met time management en motivatie.

Personal Training wordt gegeven door:

Meld je aan!

Zwanger

PowerMama wordt gegeven door Paola Bisi. 

Voor meer information over de cursus bekijk deze website, en voor vragen kan je contact opnemen via powermamahaarlem@gmail.com

Aanmelden

Aanmelden voor de cursus kan via deze link, of stuur ons een mailtje en we sturen je het juiste informatie. Nadat je een persoonlijk account hebt aangemaakt kun je de cursus online betalen met een PowerMama Rittenkaart. Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar voor deze cursus.

 

Meld je aan!